Medveten Andning

Andningen är nyckeln

All strävan efter förbättrad hälsa och ökat välbefinnande bör inkludera en förbättrad andning som en grundläggande komponent. Eftersom vi har andningen med oss vart vi än går kan vi tillämpa andningsträningen varsomhelst och när som helst och etablera nya andningsvanor på ett enkelt, billigt och effektivt sätt. Det är aldrig försent att förbättra sin andning. Förbättrade andningsvanor kan en positiv påverkan på många olika områden i vårt liv, exempelvis:

Boka en enskild andningskonsultation där vi går igenom vilka andningsrelaterade problem du har. Du får tips och övningar hur du kan förbättra andningen.

Anmäl dig till en kurs där gruppen träffas 4 gånger under hösten med start den 12 september.  Här kan du läsa mer om när nästa kurs startar och upplägg.

Du kan förstås också träna på egen hand. Alla produkter som hjälper dig att uppnå bättre andning finns att köpa hos mig. Relaxator-andningtränare, Sleep Tape, 28-dagars träningsprogram, boken Medveten Andning.
Kontakta mig så berättar jag mer.
Medveten Andning syftar till att öka förståelsen för hur viktig andningen är för vårt välbefinnande, lära sig skillnaden på bra och dåliga andningsvanor samt ge enkla verktyg för att förbättra andningen.      
                                                                                                                      
Vad kännetecknar en försämrad andning?                                                                                                                           
Många av oss andas på ett sätt som har stort utrymme för förbättring. De vanligaste problemen  är att vi andas genom munnen, högt uppe i bröstet, snabbt, oregelbundet och orytmiskt – vi suckar, hostar, snorar, snörvlar, harklar, snarkar. Allt detta är andetag, som i allra högsta grad är oregelbundna. Eller så håller vi andan när vi koncentrerar oss, ex. framför datorn eller när vi blir rädda – ”Oj, en spindel”, eller när vi ska vara alerta – ”Oj, ett sms”.Problemet är att vi i dagens samhälle matas med så otroligt mycket stimuli som ger upphov till tankar och känslor som påverkar vår andning negativt. Och om vi andas på ett tokigt sätt tillräckligt ofta blir de dåliga andningsvanorna permanenta.
                                                                                           
Anders Olsson heter grundaren av Medveten Andning.
Kundberättelser:  

 Kan rekommendera denna kurs till andra som har en stressad vardag, täta luftvägar, dålig sömn pga snarkningar och andningsuppehåll. Jag sover numera utan andningsuppehåll och snarkningar. Är mer utsövd. Andningen hjälper mig vid fysisk aktivitet då pulsen blir lägre och kroppen lugnare.                                                                                                                                        

Helt fantastiskt, hade ingen aning om att rätt andning kunde påverka hela mig till det bättre.

Jag har blivit medveten om min andning och att stelheten i kroppen mer eller mindre försvunnit.        

Jag upplever mig lugnare.

Borta med täppt näsa, kalla fötter. Sover bra. Blivit lugnare.

Ett verktyg som fungerar.

Kursen gav enkla redskap att ha med sig i vardagen som förbättrar livskvaliteten. 

Väldigt bra att bli medveten i kroppen och knoppen.

Lätt att förstå, bra med praktiska användningsområden med Relaxator- andningstränaren. 

Andningsankaret har hjälpt mig när jag varit ”uppe i varv”

En väckarklocka på att en förändring av andningen är möjlig.